Zomer….
Strakblauwe luchten, bloeiende bloemen, blije gezichten, vrolijke kleding, fluitende vogels en heerlijke BBQ’s. Je kunt er eigenlijk niet omheen, de zomer is geweldig!!

Inmiddels zitten we alweer 6 hele dagen in dit seizoen. Wat hebben mijn man en ik er al van genoten. Heerlijke fietstochten, lange wandelingen, buiten eten en picknicken aan het water. Het kan weer! Op zulke dagen is het net alsof je vakantie hebt, vakantie voor een dag!  Wat kan dat geweldig zijn. Wij moesten het even leren, maar inmiddels gaat het ons steeds beter af: de omschakeling van werken naar vrije tijd en weer van vrije tijd naar werken. Zo ben je nog druk bezig met van alles en nog wat en zo fiets je ineens midden in de natuur. Af en toe even pauze voor een hapje of een drankje en af en toe even stoppen om met de verrekijker omhoog te kijken naar als het moois dat daarboven te zien is. Zó fantastisch leuk is dat!

Het afgelopen weekend gaf ik in Poortugaal mijn laatste workshop van dit seizoen. Mijn man kwam op het geweldige idee om er een weekendje weg van te maken. Natuurlijk was ik het met hem eens en boekten we een hotelletje voor een nacht in Rockanje.
In deze omgeving hebben we jarenlang gewoond, dus dit blijft ook altijd een beetje “thuis” komen en herinneringen ophalen.
Wat hebben we genoten! Het begon al bij de workshop. Een heerlijk grote groep in een geweldige winkel en de stemming zat er goed in! Het is inmiddels geen geheim meer dat ik hier altijd ontzettend van geniet. Ik weet ook zeker dat ik het ga missen, geen enkele workshop tot 15 september!
Toch is het goed. Ik verheug me erop om af en toe eens uit te kunnen slapen op zaterdag, om weer eens heerlijk met mijn man over de markt te lopen, om tijd te hebben voor van alles en nog wat, dingen die vaak alleen maar in het weekend kunnen. Ik ga het er even lekker van nemen.

Mijn man kwam me halen en na wat boodschapjes te hebben gedaan vertrokken we samen naar Rockanje. Even uitgebreid ons plekkie voor een nacht bekijken en weer op pad. Tijd om te eten, tijd om even te vieren dat we de komende weken even tijd voor ons tweetjes hebben.
Ik ben nogal gek op spareribs en we hadden ze al eens eerder gegeten in dit restaurant. Voor mij was de keuze dus niet moeilijk. Heerlijk, om je je vingers bij op te eten!!

IMG-20180623-WA0002

Nadat we onze buikjes vol hadden gegeten rolden we onszelf terug naar het hotel om daar gezellig wat te kletsen, te haken en een serietje te kijken.
De volgende dag, na een fantastisch ontbijt, maakten we ons klaar voor een wandelroute. Even terug naar vroeger.
Wat hebben wat afgewandeld met de jongens in deze omgeving! Zo ontzettend leuk om hier weer eens terug te zijn. Onze dag begon met een uurtje aan het strand. Even wandelen, even zitten, even mijmeren. Het was hier heerlijk weer. De zon scheen en het was 18 graden, wat wil een mens als ik nog meer?
Hierna liepen we richting het Quackjeswater. Een route die we regelmatig liepen vroeger. Wat is het hier toch mooi en wat lijkt het , als je er middenin loopt, een groot gebied. We zagen van alles: een specht, een hele grote groep lepelaars, pelikanen, zwanen, ganzen, prachtig mooi gekleurde bloemetjes en daarbij was de lucht ook nog eens strakblauw. Dit zijn echt van die momenten dat je even 100% gelukkig bent!
Onderweg verbaasden we ons erover dat onze jongens dit vroeger ook gewoon meeliepen op die kleine pootjes die ze toen nog hadden. Steeds weer vooruit rennen én weer terug, verstoppertje spelen en de hoogste “klimboom” zoeken. Vroeger…mooie tijden!

Onze buikjes vroegen om eten en we vonden een gezellig marktje in Rockanje. Hier kocht ik een kilo kersen, een kilo pruimen en een pond bosbessen. Op een gezellig muurtje in de zon zaten we heerlijk te eten en pitten te verzamelen. Wat kan het leven soms toch geweldig zijn!
Nog steeds was de dag niet om. We reden richting het noorden om in Rotterdam tóch nog even te stoppen. We parkeerden de auto bij het parkeerterrein Kralingse Zoom en gingen verder met de metro. Wéér zo’n herinnering…
In Rotterdam lekker rondgelopen, mijn emaille collectie aangevuld en in de uitverkoop nog wat kleren gekocht.

Nog even een hapje eten bij de Wok to Go en snel terug naar onze auto. We hadden nog 235 kilometer voor ons liggen!
Moe, maar zeer voldaan kwamen we om 21.00 uur thuis. Onze “vakantie” was voorbij!!

Maandagochtend, de wekker ging op tijd en het drukke leven diende zich weer aan. We gaan ervoor, het wordt vanzelf weer weekend!

Ik hoor jullie haast vragen: wordt er nog wel gehaakt? Wordt er nog wel gewerkt daar in Assen?
Ja hoor! Keihard!!
Inmiddels ben ik bezig met de afronding van mijn boek. De projecten zijn, zoals jullie weten, gehaakt. Inmiddels is het grootste deel van de tekst ook geschreven. Op het moment dat alle patronen zijn doorgekeken en er de nodige correcties in zijn aangebracht, ga ik deze aanpassen. Ik wil de tekst op woensdag 4 juli naar de uitgever sturen. De maandag erna, 9 juli, heb ik dan de fotografie voor dit boek.
Zó ontzettend spannend allemaal en ik zie er zó naar uit!!
Verder werk ik nog steeds aan mijn nieuwe webshop. Een plek waar ik nieuwe patronen, mijn boeken, labels en knopen kan aanbieden aan jullie. De verkoop van garen laat ik over aan de winkels. Daarvoor is mijn huis en mijn energiegehalte te klein. Met deze webshop hoop ik ook over ongeveer een maand de lucht in te gaan.
Natuurlijk staan ook mijn handen niet stil, ik zou niet eens weten hoe dat moest. Er liggen al een paar projecten “klaar te zijn” en aan een aantal andere projecten wordt druk gehaakt.
Alles even op zijn tijd. In september kom ik weer helemaal fris en met een hoop nieuws bij jullie terug!

Het was een enerverend jaar! Ik heb lastige keuzes moeten maken, goed na moeten denken over wat ik wil en wat ik kan. Daarnaast heb ik heel veel geleerd over mezelf, over het indelen van mijn tijd en prioriteiten stellen. Er was een Cal, een boek en heel veel nieuwe patronen. Er waren workshops en beurzen. Kortom, een druk jaar!

Ik heb genoten van jullie, genoten van jullie persoonlijk op workshops en andere activiteiten. Ook genoot ik van jullie aanwezigheid in de groep, op de pagina en via email en persoonlijke berichtjes.
Dank jullie wel voor jullie bemoedigende woorden, jullie heerlijke knuffels, lieve kaartjes en cadeautjes. Schatten zijn jullie, stuk voor stuk!
Ik hoop nog heel veel seizoenen samen met jullie “Lossen & Vasten” te zijn!

Mijn laatste workshop zit erop, mijn laatste activiteit moet nog komen. Op 7 juli vaar ik nog mee met een haakcruise in Limburg. Daarover meer op Facebook zodra het achter de rug is. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!!

Ik wens jullie allemaal een hele mooie zomer toe. Ik blijf niet weg, maar sluit met deze blog wel even “officieel” het seizoen af.

Geniet van je hobby, geniet van het haken. Ik hoop je snel weer terug te zien hier, in mijn wereldje van Lossen & Vasten.